fredag 2 november 2012

My paddle's keen and bright

"My paddle's keen and bright
Flashing with silver
Follow the wild goose flight
Dip, dip and swing.

Dip, dip and swing her back
Flashing with silver
Swift as the wild goose flies
Dip, dip and swing."

Jag vet inte om ni känner igen den men jag minns att åtminstone första delen av den använde vi som uppvärmning i lucia-tåget i Dingle när jag gick i ettan, jag minns att vi sjöng den i början av övningstillfällena men framför allt att vi sjöng den när vi stod uppställda nere i källaren och väntade på att de skulle bli dags, det bästa var ju att vi sjöng den i kanon, och med den akustiken som var i källaren lät det verkligen underbart!
Det är ett sånt där mysigt minne jag har från en tidig vintermorgon på skolan, typ som de året vi samlades i dagrummet i Ettan och tittade på första avsnittet av julkalendern tillsammans i pyjamas.

Ja det är snart dags för återträff så jag är extra nostalgisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar