lördag 15 december 2012

sååå what!?

Jag roade mig med att beställa lite fröer eller okej rätt mycket fröer, igår kväll.
inte vanliga fröer utan lite mer exotiska och annorlunda fröer, typ Rödgrön Kängurutass, Telegrafplanta, Mexikansk Musmelon, Afrikansk Drömböna och Rör Mig Ej. beställde även lite olika fröer till bonsaier, Judasträd, Japansk Ceder, Silkesträd, Liten Rosenkvitten och Jacaranda.
okej jag erkänner jag köpte även Gibberellinsyra eftersom jag vill fuska och inte behöva förvara bonsaifröerna i kylskåpet i flera månader..
Okej jag beställde lite chilifröer också.
detta är vad som händer när jag sitter och letar rör mig ej frön.
så småningom ska jag nog försöka få tag på Japansk Svarttall och Kinesisk En också men dom var slutsålda just nu.

Yes jag är inne i en växtfas just nu, och varför köpa "färdiga" bonsaier när man kan föda upp dom själv, okej i ärlighetens namn han jag inte heller råd att köpa massa olika bonsaier. dessutom så är det roligare om man själv har frösått dom.

Beställde även spiral aloe, jättehäftig men svårodlad tydligen. men man kan alltid försöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar