onsdag 17 oktober 2012

Whenever you're in trouble won't you stand by me

Periodvis saknar jag att prata med Boytoy, visst alltså i slutet så gick han mig mest på nerverna, men jag hade ju inte förväntat mig att han skulle gå på semester och försvinna ur mitt liv helt och hållet.
Jag vet inte, jag tror de är lite på samma sätt som jag ibland saknar Vovven (personen, inte ett djur)
nostalgi, men sedan så påminner jag mig varför jag inte pratar med honom längre och även om det fortfarande gör ont så minns jag varför det är bättre att vänta tills anfallet går över.

Happy thought! hmm svarta soffor, choklad, 6-pack, vin, skräckfilmer, solsken, varma duschar, keliga katter, hunden som stjäl min säng, Sigge...

jag satt och tittade på comedy central härom kvällen och det var stand-up och en kille pratade om tjejers vänskap gentemot killars vänskap, hur tjejer har den sortens vänner som ringer kl 3 på natten när man sover och trots det så tröstar man, stöttar, bjuder över för att prata oavsett hur trött man är osv och han tyckte det var lite av ett mysterium för som kille om man ringde upp en kompis mitt i natten och grät så skulle dom bara mobba en för det.
men ärligt, som tjej så tycker jag inte det är konstigt, man stöttar och uppmuntrar osv även kl 3 på natten för att det är självklart att man gör det. jag är där för mina vänner om dom skulle behöva det, för vem vet när jag behöver det stödet själv.
det är en trygghet i att veta att om jag behöver det så finns dom där, precis som att jag finns här om det är något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar