lördag 20 oktober 2012

Drop it like it's hot!

Jag förstår mig verkligen inte på personer som skaffar en "partner" och slutar prata med sina gamla vänner.
jag har framför allt en kompis som är väldigt duktig på detta, okej att jag är en enabler som tar tillbaka honom varje gång hans förhållanden kraschar. Han är nu inne på fjärde flickvännen tror jag det är sedan jag lärde känna honom. Varje gång likadant, han lovar att inte göra samma sak igen men ändå, ett par veckor efter att han träffar en ny så försvinner han.
påpekar man hur jävla ruttet beteende det är så försvarar han sig med att han sätter flickvännen först.
Han verkar inte förstå att det är skillnad på att sätta någon först och att vara ett jävla as.
Man kan sätta sin partner först utan att säga upp bekantskapen med alla sina vänner, för det är inte bara mig han dissar utan de flesta av kompisarna.

Som jag uttryckte det till en gemensam kompis, "tack gode gud att jag aldrig lyckades lura in honom i ett förhållande!" jag hade kvävt honom med en kudde inom en månad, jag lovar.
Den lilla insyn jag har fått i hans förhållanden har fått mig att tro att han kan vara ganska kvävande och anser att man ska tillbringa all ledig tid med varandra.

I vilket fall, det verkar rätt vanligt bland mina vänner att dissa kompisar när man träffar någon. Sedan finns det ju också de som har partner men inte alls förstår hur man kan dissa kompisar.

Jag ska inte säga för mycket, jag vet ju faktiskt inte hur jag skulle vara i ett förhållande eftersom blotta tanken på ett i princip ger mig nervösa ryckningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar