söndag 12 augusti 2012

Marknadsfolk

Så vi har en plats bokad på bygdefesten den 8 september, och med vi menar jag att mamma ville inte boka om inte jag lovade att följa med och hjälpa till, för det är ju verkligen jag som hela tiden pratar om att jag ska åka ut på marknader och sälja fårprodukter. eller kanske inte.

Men men, om jag nu måste följa med och le och vara duktig i några timmar för att få igång mamma lite så får jag väl göra det då.
och i och med att vi bokat plats så fick jag även övertalat föräldrarna om att beställa nya aktuella visitkort, där hemsidan finns med och en riktig "företagsmail". okej att den mailen vidarebefordras till min vanliga mail men ändå, det låter lite proffsigare.

Så nu har jag satt igång med att filta ordentligt, så det inte blir som inför julmarknaden förra året när typ det mesta gjordes de sista två veckorna innan.
jag hoppas bara att om vi ska vara med på julmarknaden i år igen att mamma faktiskt bokar plats i god tid så vi kan få ett bord inne denna gången istället för en bod ute på den sträckan där det till största del är lotterier, dessutom så om man har en plats inne så gör det inget om det blir skitväder igen, för det är där som folket går och kollar även om det regnar och blåser ute.

Men men, det löser sig nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar